Cestářské rodeo tentokrát v komorním prostředí

Každoroční příchod zimy dává obvykle prostor k úvahám, zda jsou na ni cestáři dokonale připraveni, nebo budou jejím nenadálým příchodem zaskočeni. O tom, že krizové situace dokážou pracovníci správy a údržby silnic velice dobře zvládat a že se hned tak překvapit nedají, přesvědčili při organizaci letošního 3. ročníku Mistrovství České republiky v Cestářském rodeu 2020, které se uskutečnilo začátkem září.

Pořadatelství se stejně jako vloni ujala Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) a po loňském úspěchu a velkém zájmu veřejnosti měla akce proběhnout v podobném duchu i letos. Na volném prostranství vedle střelnice v Plzni-Lobzích byl připraven bohatý doprovodný program, ale covid-19 a následná opatření pořadatelům velice vážně zkomplikovaly situaci a donutily je k rychlé improvizaci. Cestářské rodeo se tak nakonec uskutečnilo v komornějším prostředí v areálu střediska SÚSPK v Kralovicích. Dvoudenní soutěž (první den proběhlo plzeňské krajské kolo, druhý den bylo na pořadu kolo celorepublikové) se bohužel musela obejít bez účasti širší veřejnosti, ale i tak rozhodně neztratila na své zajímavosti.

Kromě cestářského klání bylo důležitým bodem programu druhého dne slavnostní předání šesti nových nákladních automobilů – pěti nosičů výměnných nástaveb Mercedes–Benz Arocs 1840 AK a jednoho vozidla Arocs 3351 AK s příslušnými pracovními adaptéry. Tuto techniku bude využívat SÚSPK již v průběhu nastávající zimy.

Titul míří na jižní Moravu

Po čtvrtečním kole Plzeňského kraje, kterého se zúčastnilo 37 soutěžících, proběhlo v pátek 4. září v Kralovicích celorepublikové dvoukolové finále Cestářského rodea 2020 za účasti závodníků ze sedmi krajů. Čekala na ně trať, na níž během jízdy museli absolvovat devět úkolů prověřujících jejich řidičskou zručnost. Jízda koly po vyznačené čáře, průjezd mezi barely, práce se sněhovou radlicí, průjezd kruhovým objezdem, couvání do garáže, slalom i přesné zastavení, to vše museli řidiči zvládnout v co nejkratším čase a s hrozbou penalizace při nesplnění úkolu. Na zdárný průběh závodu dohlíželi na každém ze stanovišť dva až tři rozhodčí a soutěžící měli k dispozici dvě totožná vozidla Mercedes-Benz Arocs se sypačem a sněhovou radlicí. I když se závod nesl v přátelském duchu, soupeři si na trati rozhodně nic nedarovali a soutěžilo se do posledního dechu. Po sečtení výsledků dvoukolového klání se letos mohou radovat na jižní Moravě, kam díky výkonu Karla Konečného putuje pohár pro vítěze.*

Více v časopisu Komunální technika 10/2020.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *