Dvouleté kladné zkušenosti s novými vozidly

Firma CHETES, jejímž jediným vlastníkem je město Cheb, spravuje a provozuje především majetek města a poskytuje služby nejen pro občany Chebu, ale i další právnické a fyzické subjekty i okolní obce. Společnost byla založena v roce 1997 a její aktivity zahrnují kompletní komunální služby, včetně svozu komunálního i tříděného odpadu. K zabezpečení komplexních služeb se firma postupně vybavuje odpovídající technikou a obnovuje strojový park. V rámci této obnovy přibyly do její výbavy také dvě užitková vozidla Zebra.

„Používali jsme starší nosiče Multicar, ale jejich provoz již nebyl ekonomický. Investice vkládané do oprav byly stále vyšší a větší servisní zásahy jsme museli řešit až ve více než sto kilometrů vzdáleném servisním středisku v Mostu. Šest postupně dosluhujících nosičů je tedy nutné postupně nahradit. Proto jsme se před dvěma roky rozhodli ke změně a pořídili první užitkové vozidlo Zebra. Tento nosič z produkce nejmenší české automobilky jsme viděli na výstavní akci a pak i v provozu a zaujal nás. Po dohodě s výrobcem jsme jej vyzkoušeli v našich podmínkách a poté první vozidlo zakoupili. Musím přiznat, že jsem patriot a českým výrobkům fandím, ale jen to rozhodně nebyl jediný důvod při rozhodování o koupi. Kromě příznivé pořizovací ceny, jednoduchého technického řešení bez elektroniky a pochopitelně konstrukčních a pracovních vlastností má Zebra i další výhody. Vozidla dosud pracují s motory, které splňují emisní limity a nevyžadují přitom přídavek močoviny. K obsluze nosiče řazeného do kategorie strojů potřebuje osádka řidičský průkaz pouze skupiny B a není nutná ani dvouletá frekvence povinných technických kontrol. I když technický stav vozidel samozřejmě pravidelně sledujeme,“ vysvětluje jednatel společnosti CHETES Ilja Mlátilík zásadní důvody pro pořízení nové značky nosiče. Hned při koupi prvního vozidla Zebra počítali v Chebu s jeho celoročním využitím s agregací příslušných nástaveb.

„Preferujeme verzi s prodlouženým podvozkem, vyšší nosností a do našich podmínek variantu s pohonem všech kol, aby vozidlo dobře zvládalo kopcovitý terén. První vozidlo nás v praxi nezklamalo, proto jsme zhruba po roce jeho provozu pořídili další. A ani u dvou zřejmě nezůstane,“ upřesňuje Ilja Mlátilík.*

Více v časopisu Komunální technika 5/2019.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *