Jak zpomalit opotřebení zimních pneumatik

Je třeba věnovat pozornost opotřebení vašich pneumatik, protože nerovnoměrně opotřebené pneumatiky jsou méně bezpečné a mohou vést ke zbytečným nákladům navíc. Přitom mezi pneumatikami na stejném vozidle existují obrovské rozdíly. Společnost Nokian Tyres stanovila na základě testů rozdíl v rychlosti opotřebení zimních pneumatik na přední a zadní nápravě.

Testy, které se uskutečnily v reálných podmínkách užití, ukázaly, že pneumatiky na hnací nápravě se mohou v zimě opotřebovávat až čtyřikrát rychleji než pneumatiky na řídicí nápravě. Proto je dobré pneumatiky mezi oběma nápravami prohodit, a to i v půlce sezóny.

„Pneumatiky na přední a zadní nápravě se opotřebovávají výrazně jinou rychlostí, proto byste měli měnit jejich pozici z jedné nápravy na druhou. Veliké rozdíly v přilnavosti předních a zadních pneumatik mají negativní dopad na jízdní bezpečnost. Změna pozice pneumatik může také ušetřit peníze, protože stejnou sadu pneumatik můžete používat déle,“ říká Matti Morri, vedoucí centra péče o zákazníky ve společnosti Nokian Tyres.

Testy ukázaly, že při jízdě se zimními pneumatikami se pneumatiky na přední hnací nápravě mohou opotřebovávat až čtyřikrát rychleji než pneumatiky na zadní nápravě. U letních pneumatik je opotřebení předních pneumatik přibližně dvakrát rychlejší než u pneumatik zadních.

Tipy, jak zpomalit opotřebení pneumatik

 

  • Měňte pozici pneumatik z přední nápravy na zadní a naopak. K rotaci by mělo dojít vždy nejpozději po 10 000 ujetých kilometrech.
  • Vyhněte se prudkému brzdění nebo zrychlování a náhlým manévrům.
  • Ujistěte se, že jsou vaše pneumatiky správně nahuštěné. V zimě k hodnotě doporučené výrobcem přidejte 0,2 baru. Tlak vzduchu v pneumatikách měřte vždy v okamžiku, když jsou studené.
  • Neskladujte své pneumatiky venku na slunci. Využijte služby uskladnění pneumatik, kterou nabízí pneuservisy, nebo své pneumatiky skladujte na jiném místě, které je tmavé a s regulovanou teplotou.
  • Montáž pneumatik odborníkem vám umožní zjistit jejich celkový stav.*

Více v časopisu Komunální technika 1/2021. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *