Když spolehlivost potká inteligenci

Honda rozšířila řadu dvouválcových motorů GX o dva nové typy, a to iGX700 (688 cm3, 22,1 k) a iGX800 (779 cm3, 24,8 k), respektive o jejich vertikální verze iGXV700 a iGXV800. Uvedené modely jsou vybavené systémem elektronického vstřikování paliva (EFI), který nahrazuje konvenční karburátor.

Nové motory nabízejí další vlastnosti výrobků Honda v kombinaci s tradiční spolehlivostí pro širokou škálu profesionálních zařízení, zahrnujících například stavební stroje (řezače spár, hladičky betonu, vibrační válce, elektrocentrály…) a zahradní i parkovou techniku (traktory, drtiče…).

Výhody v kostce

Kompaktní design nových motorů podobný současným dvouválcům umožňuje snadné použití do stávajících aplikací. Regulátor STR (Self Tuning Regulator) zajišťuje stabilní otáčky motoru i za podmínek měnícího se zatížení. Technologie elektronického vstřikování paliva (EFI) optimalizuje spotřebu.

Použití motorů usnadňuje automatický sytič, který současně snižuje problémy spojené s použitím karburátoru. Životnost agregátů prodlužuje jednodušší diagnostika. Díky sběrnici CAN bus se rozšiřují možnosti komunikace a vzdáleného ovládání.

Hlavní charakteristiky

Stejně jako u současných motorů Honda GX630/GXV630 a GX690/GXV690 mají nové pohonné agregáty kompaktní design zahrnující hemisférický spalovací prostor, integrovaný válec i hlavu a kované ocelové ojnice.

Ostatní vlastnosti, které uživatelé jistě ocení, zahrnují digitální systém zapalování, vzduchový filtr s dlouhou životností, startér automobilového typu a tlakové palivové čerpadlo. Všechny tyto prvky zajišťují vysokou efektivitu, špičkové chlazení, nízkou hlučnost a vibrace, stejně jako spolehlivý výkon.

S podobným blokem jako u modelů GX630/GXV630 a GX690/GXV690 jsou rozměry nových motorů iGX700/iGXV700 a iGX800/iGXV800 rovněž podobné. To umožňuje výrobcům maximální flexibilitu s ohledem na již existující přípravky a rámy.

Řídicí jednotka ECU nabízí kompletní možnosti dálkového ovládání drive-by-wire, což umožňuje „spravovat“ klíčové aspekty provozu motoru, především otáčky. Mohou být naprogramované požadavky zatížení a otáček (například úsporný/výkonový režim).

Samoladící regulátor STR minimalizuje pokles otáček ve srovnání s klasickým mechanickým regulátorem díky elektronickému ovládání klapky plynu tak, aby byly zajištěné konstatní otáčky motoru i při měnícím se zatížení.

Konfigurace elektronického vstřikování paliva EFI eliminuje karburátor a umožňuje elektronicky ovládat vstřikovač paliva. Tak je zajištěné jeho požadované množství.

Klíčové vlastnosti

    • Nízká spotřeba paliva díky neustálému sledování a upravování poměru vzduch/palivo s ohledem na měnící se provozní podmínky motoru.
    • Vyšší spolehlivost a snížené nároky na údržbu díky omezení problémů s karburátory spojenými s kvalitou paliva.
    • Lepší startování díky trvalé optimalizaci poměru směsi vzduch/palivo.
    • Vylepšení uživatelského komfortu díky eliminaci manuálního sytiče a odpojovače přívodu paliva.
    • Snadnější diagnostika a komunikace mezi řídícími jednotkami ECU.Nové modely dvouválcových motorů Honda mají digitální počítadlo motohodin a LED kontrolku, která informuje uživatele o možných závadách, jako je například nedostatečné množství motorového oleje, abnormální napětí startovací baterie, problémy se senzory a podobně. Tyto kontrolky jsou konstruované tak, aby upozornily obsluhu, že je potřeba provést nějakou akci.
    • Motory dále nabízejí standardizovaný způsob pro komunikaci mezi řídícími jednotkami, čímž vytvářejí unikátní přidanou hodnotu díky rozšířené nabídce možností dálkového ovládání, připojení v rámci IoT (Internet of Things) a snadnější diagnostiku. Všechny nové modely plní nejpřísnější emisní standardy, včetně evropské Stage V (EURO5) a amerických standardů EPA Phase 3 a CARB Tier 3. Na trhu se objeví letos na podzim.*

(Podrobnosti v Komunální technice 5/2019)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *