Na Modravě samozřejmě pracuje modrá

Technika New Holland pomáhá nejen zemědělcům na polích, ale také v řadě obcí při zimní údržbě komunikací a úpravě parků a sportovních areálů. Platí to také o šumavské obci Modrava.

Podmínky veřejného výběrového řízení obce nejlépe splnil traktor New Holland T6.155 s dvouspojkovou převodovkou Dynamic Command (doplněnou o plazivé rychlosti), otočnou sedačkou a čelním nakladačem. Součástí dodávky realizované společností ARBO spol. s r.o., byl také vzadu nesený sněžný pluh a čelně nesená šípová radlice, kterou však lze přestavit do pozice pro ukládání sněhu vpravo nebo vlevo ve směru jízdy. Ostatně, jaký jiný traktor než modrý by na Modravě měl pracovat …

 

Motorová brzda místo EGR a DPF

Traktory New Holland řady T6 jsou standardně osazené motory NEF od sesterské značky FPT. Zajímavostí je, že pro splnění podmínek emisní normy Stage V nevyužívají ani jinak obvyklou recirkulaci spalin známou jako EGR ani klasický filtr pevných částic s aktivní regenerací známý jako DPF. Směs ve válcích hoří za velmi vysokých teplot a všechny částice (saze, označované jako PM) jsou tak spálené již v motoru. Toto řešení nevyžaduje energeticky náročné a tím i drahé chlazení horkých plynů, jenž by se následně vracely za přispění komplikovaných a drahých turbodmychadel do motoru. Naopak horké spaliny jsou využité ve prospěch majitele stroje. Do systému je zapracovaná tzv. motorová brzda, která umožňuje šetřit klasické brzdy traktoru v provozu. Zároveň se při brzdění motorem zvyšuje teplota v celém systému o zhruba 80 °C a všechny zbytkové saze zachycené v dočišťovacím keramickém labyrintu systému Hi-eSCR 2 se samovolně spálí. Daní za uvedené výhody je oproti konkurenčním řešení mírně zvýšená spotřeba AdBlue, ale cena je to určitě mírná. Motor je k dispozici ve čtyřválcové verzi s objemem 4,5 litru nebo v šestiválcové verzi s objemem 6,7 litru a výkony se v modelové řadě pohybují od 135 do 159 koní maximálního výkonu bez navýšení (EPM). Možnost navyšování výkonu je další ze zajímavých vlastností motoru – při práci s aktivním nářadím a v dopravě motor přechází na vyšší výkonovou křivku a majiteli dodává navíc dalších 15-20 koňských sil.*

Více v časopisu Komunální technika 4/2021.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *