Novinka: vozidlo DURSO MULTIMOBIL X

Firma SIMED přišla na trh s dalším vozidlem z produkce italské společnosti DURSO Srl. Konkrétně se jedná o typ DURSO MULTIMOBIL X s motorem Kohler, který doplnil tehdy již zavedený model Multimobil s motorem Perkins.

Letos byla ukončená výroba verze Multimobil, kterou plně nahradil model Multimobil X. Jednoduchá a robustní konstrukce zůstává, novou, modernější a ergonomičtější tvář, dostal interiér kabiny. Stejně jako předchůdce, také nová verze je stále návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších subjektů, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Nadále bez elektroniky, ale s filtrem

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví obvykle značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem.

Nosiče DURSO MULTIMOBIL X se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový přeplňovaný dieselový motor Kohler o objemu 2500 cm3 s filtrem pevných částic, který disponuje vyšším výkonem než jeho předchůdce: konkrétně dosahuje 75 k. Točivý moment 300 Nm při 1500 ot. je jedním z nejvyšších v této kategorii vozidel. Brzdový systém je již vybaven funkcí ABS a EBD.

Vozidlo je i nadále homologované v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění skupiny B. Novinkou letošního roku je homologace pro celkovou hmotnost 5,5 t, také v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“.

Pestré spektrum využití

Výkonnějším motorem však výhody vozu DURSO MULTIMOBIL X nekončí, nýbrž začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, nýbrž je zajištěno pomocí mechanických pák s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha z kabiny pomocí multifunkčního joysticku s ergonomickým uspořádáním veškerých prvků. Posuvná sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice výborný jízdní komfort bez natřásání“. Tuto skutečnost ostatně kvitují a potvrzují samotní zákazníci.

Vozidlo DURSO MULTIMOBIL X je k dispozici ve dvou základních rozvorech (2420 a 2900 mm). Zadní nápravu je možné dodat s jednoduchou nebo dvoumontáží, kterou ocení především zákazníci, kteří jsou zvyklí na provoz se staršími typy vozidel Multicar.

Univerzální nosič DURSO MULTIMOBIL X lze osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem vanových kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro celoroční údržbu komunikací – například sypače vozovek, cisternové kropicí nástavby, tak i nástavby pro odvoz odpadů.

Na přední zvedací upínací desku je možné agregovat sněhové radlice, válcové zametače, mycí lišty, popřípadě stále populárnější kropicí ramena pro zálivku záhonů, travnatých pásů nebo zavěšených květináčů.

Ideální náhrada

Všechny vyjmenované parametry, technická řešení a použité nástavby předurčují vozidlo DURSO MULTIMOBIL X jako ideální náhradu dosluhujících nosičů Multicar M 25, M 26, Magma a podobných.

Po prvních pěti letech prodeje nosičů DURSO MULTIMOBIL ve verzi bez filtru pevných částic, kdy si tato vozidla našla spoustu zákazníků, pevně věříme, že i jeho nástupci, typu MULTIMOBIL X, zachovají zákazníci přízeň a již v letošním roce překonáme šedesátku prodaných kusů v České republice!*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2020)

www.simed.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *