Nakladač, který uživatele příjemně překvapil

Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (MPO, Městská čistící společnost) z Lodže, se zhruba 700 000 obyvateli třetího největšího města v Polsku, pravidelně investuje do nových zařízení. Zvyšuje se tak produktivita závodu, zlepšují se pracovní podmínky i životní prostředí.

Jednou z posledních akvizic je stroj Doosan DL420‑5 jako náhrada letitého a z provozu vyřazeného kolového nakladače. Park techniky MPO obohatil začátkem letošního července a okamžitě udělal dobrý dojem na pracovníky závodu.

Protože takový stroj již v MPO Lodž urgentně potřebovali, hned, když dorazil do závodu, po přeškolení operátorů zahájil práci. Nejčastěji nachází uplatnění při nakládce odpadů na třídicí linky, shrnování a stohování odpadů v bunkru, nakládce návěsů s pohyblivou podlahou a nakládce velkoobjemového odpadu do mobilní drtičky. Kromě toho bude využíván k rekultivačním pracím na skládce. K tomuto účelu si k lžíci pořídili soustavu zubů, které umožňují zemní práce například při stavbě technologických komunikací, přesypných vrstev, náspů a podobně.

V době naší návštěvy podniku odpracoval Doosan DL420‑5 v MPO 188 motohodin. I když to není mnoho, Dominik Krzyżowski již zaznamenal spoustu jeho předností: „Stroj po všech stránkách splňuje naše požadavky. Má velkou zálohu výkonu, a tak dokonce i u těžkého materiálu v podstatě necítí zátěž. Vysoká výkonnost způsobuje, že lze rychle ukončit práci v jednom místě, například při nakládce návěsu, a přejít na další úkoly. Důležitou je pro nás také nízká spotřeba paliva. Výsledek pod deset litrů nafty na jednu hodinu práce je nutné při takových výkonech a rozměrech uznat za velmi dobrý.

Podobně se o novém nakladači vyjadřuje jeho operátor Piotr Klimaszewski: „Tomuto stroji nikdy neschází výkon. Je rychlý a stabilní, což umožňuje dynamickou práci. Když mi záleží na čase, používám volant, ale když je práce klidnější, jako například při hutnění odpadu, pak pro zatáčení používám joystick. Je to velmi zajímavé a praktické řešení, protože vyžaduje méně námahy, ale je potřeba si na tento způsob řízení zvyknout. Při práci s joystickem se volant neotáčí, avšak kdykoliv ho lze uchopit a kontrolovat stroj tradičním způsobem. Není tedy nutné přepínat žádný provozní režim.“*

Text a foto Karol Wójtowicz

Technika komunalna 4/2020

www.technika-komunalna.pl

(Podrobnosti v Komunální technice 12/2020)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *