První česká akumulátorová vozidla v komunálním nasazení

V roce 2016 začala akciová společnost TPC INDUSTRY CZECH REPUBLIC s výrobou manipulační techniky v novém moderním výrobním areálu ve Vrbičanech nedaleko Litoměřic. Osvědčený sortiment plošinových vozíků a tahačů s elektrickým pohonem se v uplynulých měsících rozrostl také o ekologická vozidla řady CITY II vhodná pro nasazení v komunálních službách.

Společnost s třiceti zaměstnanci a výrobní kapacitou zhruba stovky vozidel ročně vývojem nového nosiče reagovala na požadavky okolních obcí a poptávku po stroji s elektrickým pohonem vhodným pro využití v komunální sektoru.

„S vývojem nového vozidla jsme začali hned v roce 2016 po vstupu nového akcionáře do společnosti a v roce 2019 získali certifikaci v kategorii vozidel N1. Koncept vychází z dosud vyráběného a na trhu úspěšného vylepšeného plošinového vozíku, fungujícího s výbornou výkonností a nízkými provozními náklady. Mezistupněm bylo jeho zařazení do kategorie stavebních strojů, ale vzhledem k vypsaným dotacím na vozidla s nízkými nebo nulovými emisemi patřící do kategorie N1 bylo nutno na tuto možnost zareagovat. Tak vzniklo poměrně rychle užitkové elektrické vozidlo od začátku konstruované jako nákladní do 3,5 t s kabinou pro dvoučlennou obsluhu a primárně určené pro technické služby měst a obcí,“ vysvětluje důvody vzniku nového univerzálního nosiče Luboš Hodys, obchodní manažer společnosti TPC INDUSTRY.

Vlastní výroba i montáž

Areál ve Vrbičanech není pouze montážním závodem. „Zajišťujeme si kompletní kovovýrobu se zpracováním železa, svařováním, lakováním a konečnou montáží. A máme i vlastní konstrukční a vývojové oddělení,“ zdůrazňuje Luboš Hodys.

Veškeré kovové a plastové díly se tedy vyrábějí ve Vrbičanech, dodavatelsky se řeší pouze nápravy, elektromotory a baterie. Finální montáž každého stroje je ruční prací zodpovědných pracovníků. „Svou pozornost zaměřujeme na výrobu strojů s elektrickým pohonem. Tyto akumulátorově poháněné stroje odpovídají současným trendům a požadavkům zákazníků na ekonomická a ekologická řešení jejich potřeb při manipulaci s materiálem. V případě plošinových vozíků a tahačů tak můžeme pružně reagovat na požadavky odběratelů a některé technické prvky, či rozměry konkrétních kusů uzpůsobit podle potřeby. U akumulátorového komunálního vozu CITY II to ovšem možné není vzhledem k náročné homologaci,“ vysvětluje Luboš Hodys.

Více v časopisu Komunální technika 6/2020.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *