První ultrarychlá dobíjecí stanice elektromobilů v ČR

Společnost E.ON koncem srpna otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí stanici pro elektromobily v České republice. Majitelé elektrických vozů si zde mohou dobít své auto doslova za pár minut. Ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově, jejíž technologii dodala firma ABB, je první ze čtyř podobných stanic, které E.ON v Česku postupně vybuduje. Další ultrarychlé dobíjecí stanice pro elektromobily se objeví podél hlavních dopravních koridorů.

„Ultrarychlá dobíječka ve Vystrkově je významným krokem v rozvoji dobíjecí infrastruktury v Česku, elektromobilistům ulehčí zejména cestování na delší vzdálenosti. Majitelé odpovídajících elektromobilů si zde svůj vůz totiž nabijí během krátké pauzy na kávu a za pouhých deset minut mohou pokračovat v cestě s baterií dostatečně nabitou pro dalších zhruba 200 kilometrů. To zatím žádná jiná dobíjecí stanice v ČR nenabídne,“ upozorňuje Martin Záklasník, generální ředitel společnosti E.ON.

Nová ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově má maximální výkon 175 kW. Na českém trhu se aktuálně prodávají pouze dva typy automobilů, které takový výkon dokážou přijmout – Audi e-tron a Tesla Model 3. „Stanici jsme projektovali jako modulární, takže v blízké budoucnosti může nabídnout výkon až 350 kW. Tak trochu jsme tím předběhli dobu a jsme připraveni na vysoké nabíjecí výkony v několikaletém předstihu,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Ultrarychlá dobíjecí stanice ve Vystrkově je už v plném provozu. Registrovaní zákazníci si zde mohou dobít baterie auta za 6 Kč/KWh, neregistrovaní si pak připlatí pět korun navíc. Zaplatit mohou pohodlně platební kartou. K dispozici jsou dva konektory standardů CCS Combo a Chademo. „Ultrarychlá stanice dobije baterii vozu z nuly na 80 % kapacity přibližně za deset minut, což je o třetinu kratší doba, než kolik času stráví elektromobilisté u rychlodobíječek. Stanice si díky chytré komunikaci s elektromobilem sama zjistí maximální možný dobíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co možná nejrychlejší,“ vysvětluje Martin Klíma.*

Více v časopisu Komunální technika 10/2019.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *