Sehraná jedenáctka pro údržbu fotbalových hřišť

Letos v červnu uspořádala společnost Profigrass v Praze předváděcí akci zaměřenou na prezentaci strojů vhodných pro údržbu sportovních trávníků. V průběhu slunečného dopoledne se na tréninkovém hřišti fotbalové Sparty představilo symbolických jedenáct pracovních souprav.

Koncept neseného hrotového provzdušňovače vznikl již před dvaceti lety a před čtrnácti roky byl obohacen o možnost rázů stlačeného vzduchu, které dodatečně rozrušují zhutněný povrch.  Představený nesený provzdušňovač Sisis AER-AID JAVELIN je opatřen jednoduchým vačkovým mechanismem zaručujícím uvolnění vzduchu v maximální hloubce, přičemž moment uvolnění vzduchu je možné nastavit. Aerifikátor využitelný prakticky po celý rok pracuje s plnými, nebo dutými hroty, které vnikají do půdy postupně. Nepřetržitý tlak vzduchu zajišťuje kompresor poháněný vývodovým hřídelem. Stroj pracuje se záběrem 150 cm, pracovní hloubka dosahuje 12,7 cm. Minimální výkon traktoru by neměl být nižší než 30 koní.

 Originál pro údržbu kultivovaných travních povrchů

Prvním strojem svého druhu speciálně zkonstruovaným pro údržbu kultivovaných trávníků je TORO OUTCROSS 9060 vycházející jak z konceptu traktoru, tak pracovního vozidla. Stroj se stejně velkými koly (pohon 4 x 4), která jsou všechna řiditelná, se maximálně šetrně pohybuje po travním povrchu. Výborně manévrovatelný nosič disponuje vnitřním poloměrem otáčení 145 cm. Vyšší hmotnost přední části stroje umožňuje agregaci vzadu připojeného těžšího pracovního nářadí. Možná je i agregace čelního nakladače. Pohonnou jednotkou vozidla s hydrostatickým systémem pojezdu je dieselový motor Yanmar s výkonem 59 koní. Nosnost standardní korby je 454 kg, nákladní korba zvládne i 2041 kg. Mechanický vývodový hřídel pracuje v režimu max. 540 ot/min. Výhodou stroje je možnost uložit do paměti funkce až šestnácti různých příslušenství a jejich parametry sladit s nosičem. Souprava pak odvede dobrou práci nezávisle na zkušenostech nové obsluhy.*

Více v časopisu Komunální technika 8/2019.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *